Портфоліо вчителя

Портфоліо вчителя музичного мистецтва   

     Давиденко Олени Михайлівни


  Освіта: вища, у 1998 році закінчила Чернігівський ДПУ       ім. Т.Г.Шевченка за спеціальністю "Початкове навчання і   музичне виховання" та здобула кваліфікацію вчителя           початкових класів і музики

   Стаж педагогічної роботи:  22 роки                

   Рік атестації: 2016 р.

 Кваліфікаційна категоріяспеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

   Курси підвищення кваліфікації: 
  - Свідоцтво про підвищення кваліфікації 25 ПК 02139222/000719-19 від 22.03.2019    року учителів музичного, образотворчого мистецтв та мистецтва , видане ЧОІППО ім.    К.Д.Ушинського. 
   -  Сертифікат про участь у семінарі обсягом 3 години/0,1 кред. "Інформаційна безпека. Морально-етичні аспекти інформаційно-комунікаційних теїнологій у професійній діяльності вчителя", виданий Центром професійного розвитку педагогічних працівників Менської міської ради 23.02.2021 року.
   - Сертифікат онлайн-курсу для вчителів початкової школи, виданий студією онлайн-світи Edera 07.04.2019 р.

 

   Моє педагогічне кредо: 
   Скільки б не жив, усе життя треба вчитися!

   Методична тема

Формування музичних здібностей школярів через взаємозв’язок різних видів мистецтва на уроках та позаурочний час. Творча та системна робота вчителя музичного мистецтва щодо розвитку музичної культури у закладі освіти.

 З досвіду роботи:


Презентація "З досвіду роботи " (посилання)

Сертифікат на публікацію   (посилання)

Сертифікат 
Сертифікат
Сертифікат 


Результати педагогічної діяльності:

  За роки викладання музичного мистецтва  у школі  мене цікавило питання: чому бувають байдужі діти, чому у них відсутня увага і бажання що-небудь виконувати, чому у них відсутня естетична культура? Поступово я сама зуміла відповісти на всі свої «чому»? По-перше, вони діти, по-друге, вони діти з різних сімей, де по-різному ставляться до школи, до вчителя і, взагалі, до навчання. І по-третє - це діти нової епохи, характерною рисою якої є наявність складних політичних, соціально-економічних, екологічних і безлічі інших проблем. Саме з цими дітьми мені потрібно знайти спільну мову, більше того, навчити їх співпереживати іншій людині, співпереживати музиці, розвивати здатність переживати чужі радощі й прикрощі, виробити своє ставлення до життя на основі загальнолюдських духовних цінностей.

  Я зрозуміла, що за допомогою музики можна позбавити дітей  грубості, за допомогою музики можна емоційно впливати на дитину. Тому я працюю над ідеєю «Творча та системна робота вчителя музичного мистецтва щодо розвитку музичної культури у закладі освіти» . 

Урок музичного мистецтва – це урок творчий, емоційний, він не схожий на інші, а тому особливий. На уроці все повинно бути добре продумано: мета і завдання, зміст і структура, засоби і методи, прийоми роботи, бо без цього не можна досягнути добрих результатів.

   Підготовка до уроку залежить від педагогічних вмінь та  майстерності вчителя, тобто як він зуміє організувати і реалізувати виховні, освітні і розвиваючі можливості музичного матеріалу. Для успішного розв’язання цих завдань, вчитель мусить глибоко вивчити твори і добирати їх у відповідності вікових особливостей учнів, їх музичній підготовці.

Продумуючи емоційну структуру  уроку, перехід від одного твору до другого, як вчитель музичного мистецтва, я прагну підтримувати необхідний емоційний настрій, знайти прийоми переключення уваги учнів. При побудові уроку важливо враховувати ступінь фізичного, розумового та емоційного навантаження дітей. Наприклад, робота з молодшими школярами (нестійка увага, швидка втома, не сформованість голосового апарату...) або складну пісню у 5-7 класах краще розучувати протягом декількох уроків, а не за рахунок збільшення навантаження і часу на одному чи двох уроках. Також слід враховувати місце уроку в розкладі – чи він є першим, третім чи шостим.

Існує декілька видів традиційних уроків.

Сучасний урок музичного мистецтва повинен бути різноплановим, цікавим, корисними і цілком демократичними. Тому я часто звертаюсь до проведення нестандартних уроків.

Часто на своїх уроках використовую використовує метод пошукової діяльності. Клас ділиться на три  пошукові групи «Музиканти», «Художники, «Історики».

   Вважаю  обов’язковим використання такої форми роботи, як гра. На багатьох уроках я віддаю перевагу іграм, які мають потужний естетико-виховний потенціал. Наприклад, у 6 класі для того, щоб діти пригадали відомі жанри музики та музичні інструменти граємо в гру «Ланцюжок». Також для ознайомленням з новим матеріалом використовую ділову гру. Клас ділю на дві групи або на пари. Кожен учень  отримує ділову інформаційну  картку і впродовж декількох хвилин ознайомлюються з інформацією, потім за номером карток об’єднуються у пари чи групи обговорюють її і діляться з класом. На уроках у 6-7 класах учням подобається гра «весела інтерпретація», де, наприклад, пропоную учням до пісні «Червона рута» придумати новий текст про кохання до комп’ютера, морозива чи велосипеда або заспівати у стилі маршу чи вальсу. У 5 та 6 класах діти люблять грати в гру «Винахідливі музики». Треба пофантазувати і інсценувати під музичний супровід такі ситуації: у скрипаля на лобі сидить муха; у музиканта, який грає на саксофоні спали штани, у піаніста засвербіло під коліном і т.д. Часто  використовую «музичні хвилинки», які дають дітям можливість при виконанні творчої роботи, налаштуватись на відповідний настрій, пригадати музичні твори, які слухали.

КОНКУРС «ЗАЙВЕ СЛОВО»

Завдання: знайдіть у переліках зайве слово.

       Симфонія, етюд, пісня, музикант, соната.

       Гітара, диригент, баян, фортепіано, скрипка.

       Вальс, полька, танго, опера, мазурка.

       Моцарт, Бетховен, Ґайдн, Шопен, оркестр.

Одним із провідних видів діяльності на уроці  вважаю вокально-хорову діяльність. Для успішного вокального виховання учнів застосовую різноманітні прийоми, керуюсь принципом особистісно-орієнтованого навчання. Для цього періодично прослуховую учнів з метою перевірки стану співацьких голосів та динаміки їх розвитку. Дітей, які співають фальшиво, завжди розміщую  поруч з тими, хто чисто інтонує.

Дуже важливим, на мою думку, є розвиток навичок правильного співацького дихання у дітей. Тому у своїй роботі звертаюся до «Дихальної системи О.Ємельянова», яка дає можливість в ігровій формі привчати дітей до глибокого, активного співацького дихання.

Вправи для дихання "Не згаси свічечку", «Мамині парфуми», «Обійми себе», «Надуй повітряну кульку». Крім виконання розспівок та програмового матеріалу введено в практику вокально-хорової роботи «Хвилинка української народної пісні».

   Навчальним планом передбачено лише один урок музичного мистецтва на тиждень, що недостатньо для формування різнобічно розвиненої гармонійної особистості. У зв'язку з цим виникає проблема збільшення інтенсивності уроку, його насиченість. Одним із способів вирішення цього завдання можуть стати сучасні інформаційні технології.

   Використання сучасних інформаційних технологій на уроках музики робить навчання яскравим, таким, що запам'ятовується, цікавим для учня будь-якого віку, формує емоційно позитивне ставлення до предмета

Певним результатом моєї діяльності є те, що у школі працює вокальний гурток. Згуртовано два дитячі колективи «Дзвінкі голосочки» та «Калина». Діти беруть участь в усіх шкільних концертах, виховних заходах та родинних святах. Також з інтересом учні відвідують ансамбль ложкарів. А виступи вокального ансамблю  «Стежина», який організовано на базі нашого закладу є цілим святом для жителів усього села.

У музиці ти знайдеш все: спокій, енергію, радість, любов і переживання.

Треба лише вміти її слухати.


 Мої нагороди:

Грамота відділу освіти Менської РДА, 2017 р.

Грамота Менської РДА, 2018 р.

Подяка Міністерства освіти і науки України, 2017 р.

Диплом лауреата щорічної обласної премії імені Софії Русової, 2020 р.









Коментарі